Transmisje Internetowe, innowacje, innowacje, innowacje

Na ostatniej wyprawie z kamerami na nowoczesne Lotnisko Warszawa-Modlin zostało chyba złamanych kilka tematów tabu. Jednym z ciekawych momentów była słuszna uwaga na temat kamer jakie używane są przez Grupę Inspire. Na pierwszy rzut oka bowiem Canon HV 40 Legria może wyglądać na zabawkę dla turystów ale…..

Wszystko zaczęło się jeszcze w styczniu 2012 roku kiedy to szukałem odpowiedzi czemu są tak wysokie koszta realizacji transmisji Internetowych czy nagrywania filmów promocyjnych? Po dłuższej analizie sprzętu i technologii jakiej używają już istniejące na rynku firmy można było wywnioskować kilka czynników.

Doświadczony pracą w dużej medialnej korporacji wywnioskowałem, że pierwsza rzecz generująca koszta a tym samym cenę ostateczną to mnogość obsady potrzebnej do realizacji filmu czy transmisji. Jednak to zawsze można zminimalizować i nie jest aż taką zagadką. Ważniejszy jest od tego aspekt technologiczny.

Wracając do nagrywania filmów na Lotnisku Warszawa-Modlin tam posypało się kilka krytycznych uwag co do kamery jaką nagrywane były ujęcia.

Chłopaki ale macie małe te kamerki” – takie słowa padły zza naszych pleców kiedy to w kadrze pojawił się Shuttle Bus jadący na lotnisko. To utwierdziło mnie w przekonaniu, że zarówno firmy jak i klienci tkwią w dawnej nieświadomości i zakładają że większa kamera może więcej. Rozumując dalej tym tropem gdybyśmy mieli stare analogowe kamery VHS to by było profesjonalnie?!

Niestety nie jest to tak do końca prawda, bo co powiecie kiedy ktoś przyjedzie transmitować waszą konferencję lub ją nagrywać aparatem fotograficznym? Ja bym wtedy sprawdził na waszym miejscu jaki to model, tak z ciekawości bo jak to by był Canon EOS 5D Mark II to możecie spać spokojnie. Wspomniany tu model kosztuje dziś około 7000 zł a stał się już dawno bohaterem filmowym. To właśnie ten model nakręcił w całości finałowy odcinek jednego z najbardziej popularnych seriali medycznych na Świecie, Dr House’a.

Z takich ciekawostek technicznych Canon EOS 5D Mark II miał podczas kręcenia odcinka obiektywy m.in. 24-70 mm oraz 70-200 mm. Reżyser serialu, Greg Yaitanes, po zdjęciach orzekł, „że lustrzanki cyfrowe to przyszłość branży filmowej”. Tak więc czy kamera duża za min 15 000 zł jest dziś potrzebna? Wywnioskowałem, że nie i już na początku działalności firmy szeregi jej zasiliła Canon HV 40 Legria.

Podsumowując, jeśli kiedyś zobaczycie operatora biegającego z lustrzanką na statywie i kręcącego ujęcia to będzie znaczyło, że porzucił on staroświeckie podejście – większy sprzęt to lepszy sprzęt. Na hasło: Chłopaki ale macie małe te kamerki” – odpowiadam: „Tak ale my do wbijania gwoździ używamy młotka a nie młota pneumatycznego, dlatego koszt usługi jest niższy niż u konkurencji a efekt taki sam

Swoją drogą za 15 000 zł można kupić dwa aparaty Canon EOS 5D Mark II oraz 3 kamery  Canon HV 40 Legria, które nagrywają takie filmy:

Zobacz też naszą stronę firmową: http://grupainspire.pl/

Komentarze

comments