Wideo w Internecie jest tańsze oraz lepsze w odbiorze!

Fotolia_37386678_XS

Na początek zacytujmy specjalistę ds. cyfrowego marketingu Ivana Hernandeza:

„…większość agencji reklamowych wciąż tkwi w martwym punkcie. Od kilkudziesięciu lat wciąż robią to samo. Jest kampania, więc także typowe myślenie, czyli: 30 sekundowa reklama w telewizji, nakręcona z rozmachem. Do tego wielkie billboardy. Kampania internetowa wciąż jest tylko wątkiem pobocznym…”

Rynek e-reklamy z miesiąca na miesiąc rośnie w siłę, firmy coraz więcej gotówki przeznaczają nie na promocję w tradycyjnej telewizji a na Ogłoszenia internetowe, Social media, wysyłanie e-maili reklamowych oraz na filmy reklamowe lub promocyjne. Czy nie warto się zainteresować gdzie w nowym sezonie zainwestować gotówkę?

Według portalu Wirtualne Media:

„wydatki na reklamę online rosną w stałym tempie około 10 proc”

zawarte w tej liczbie inwestycje na reklamę wideo w internecie wzrosły aż o 49 procent w I kwartale 2013 roku. Czemu reklama wideo w internecie jest coraz bardziej opłacalna? Odpowiedzi jest kilka, przede wszystkim w sieci nie ograniczają nas ramy czasowe, możemy mieć film dłuższy niż 30 sek (tak jak ma to miejsce w tradycyjnej telewizji), nie musimy wydawać kilkudziesięciu tysięcy złotych na zapewnienie sobie emisji w dobrym czasie antenowym (według cennika TVP koszt reklamy to nawet 20 000 zł), wideo w Internecie jest tańsze w produkcji i może być emitowane na kilku portalach video bez ograniczeń w liczbie odtworzeń.

Wystarczy przyjrzeć się poniższym dwóm filmom, pierwszy to tradycyjny 30 sekundowy materiał, gdzie musimy zawrzeć to co najważniejsze w naszej firmie lub usłudze.

Teraz wyobraźcie sobie tak zaprezentowany film, zbity w jeden blok reklamowy tradycyjnej telewizji, który jest puszczany między filmami…. . No a teraz film reklamowy eventu umieszczony na Waszym kanale YouTube, który wygląda np. tak jak poniżej:

Powyższy film to przykład wideo reklamowego na potrzeby Internetu jakie dziś zaczyna dominować w świecie marketingu i PR. Film nie jest zbity w jeden blok wraz z innymi 30-sto sekundowymi video, nie jest też przerywnikiem w trakcie projekcji filmu telewizyjnego, ma zawarte w sobie wypowiedzi przedstawicieli co dodatkowo podnosi jego wydźwięk a czego nie zmieścicie w 30 sekundowej reklamie telewizyjnej. Jak myślicie, który film reklamowy lepiej zapadnie w pamięć klienta-widza i pozytywnie zobrazuje nasze usługi, firmę lub event?

Może czas wykorzystać potęgę Internetu, dzięki któremu nasza firma zmieni się z lokalnej w globalną a zasięg reklamy pokryje cały świat szybciej i taniej?

Żródła:

  1. http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/546-mln-zl
  2. http://natemat.pl/70455,ivan-hernandez
  3. http://brtvp.pl/inne/ofertaicennik/

Komentarze

comments